4 Temmuz 2012 Çarşamba

Dis Sagligi ve Elmex Gelee

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba...

Bu seferki postum dis sagligi hakkinda olacak. Biz Turk halki malesef cok fazla dis fircalamaya ozen gosteren bir millet degiliz haliylede dis curukleri ile karsilasabiliyoruz. Almanyada buyudugum icin biraz daha sansli goruyorum kendimi dis sagligi acisindan cunku muthis onemlidir dis bakimi Almanlarda. Daha anaokulunda dis hekimleri gelirdi ve dislerimiz sinif ortaminda kontrol edilirdi sirayla. Ve bu her sene tekrarlanirdi. 25 yasinda olmama ragmen dislerimde  hic curuk olmamasini bu hassasiyete bagliyorum ben :-) Dogru beslenme ile de alakali tabi ama konu baska bir postta insAllah...


                                         



Sadece fircalamak degil nasil ve hangi urunleri kullanmamiz gerektiginide iyi bilmemiz gerekiyor. Oncelikle sunu belirteyim direk yemek sonrasi dis fircalamak iyi degildir cunku bazi yiyecekler asitlidir ve direk dislerimizi fircalar isek daha cok asinmalarina sebeb vermis oluruz. Bir saat kadar beklememiz yeterli olacaktir.


                                          

Uygun dis fircasi ise diger onemli bir konudur. Yumusak dis fircasi her ne kadar cok temizlemiyo hissi uyandirsada aslinda en uygun olanidir. Sebebi ise dis yuzeyini asindirmadan temizlemesidir.  Cok bastirarak ve sert killi firca kullanilarak dis fircalamak dis etlerinin geri gitmesine  ve  boylelikle dis hassasiyetine yol acar. Kotu gorunumde ayri bir konu tabi :-)

Dis ipi kullanimida biraz oyalayici bir is oldugu icin cogu zaman boslanir :-) ama dis fircasinin ulasamadigi yerlere ulastigi icin dis tasi olusumunu engeller. Dis iplerinde eli bu ise alismis kisiler icin mumlanmis olanlar uygundur. Acemilerin ise mumla kaplanmamis olanlari kullanmasi daha akillicadir cunku cok kaygan degildir ve ani dis eti yaralanma riski daha dusuktur. Benim kullanip memnun oldugum asagida gorselde olandir. Cok ucuz olanlari tercih etmenizi onermem cunku kalitesiz olanlarin ipi bolunebiliyor ve dislere takilabiliyor temizleme sirasinda.                  

                                         


Bu genel dis bakimi kurallari yani sira birde haftalik kullanim icin dusunulmus dis macunlari var. Buna ornek olarakda asagida gorseli olan  Elmex Gelee.

                                      
Cok yogun florid icerdigi icin haftada bir kullanimi tamamen yeterlidir. Daha fazlasi da uygun degildir cunku floridin fazlasida yine vucudumuz icin zararlidir. Azi karar cogu zarar misali:-)
Bu jelin kullanimi ise gayet rahat; dislerimizi kullandigimiz macunla fircaladiktan sonra nohut tanesi kadar jel ile normal dis fircalar gibi fircaliyoruz hepsi bu! Ozellikle asinmis dislerde soguk ve sicak yiyeceklere gosterilen hassasiyetin azaltmasinda kesinlikle faydali olacagindan supheniz olmasin. Bu urunun eczanede satis zorunlugu vardi yani sadece eczanelerden temin edebilirsiniz. Hatta Almanyada buyuk boy olani recete ile satilir ve sigorta tarafindan karsilanir (kucuk boyun recete zorunlulugu yoktur). Turkiyede durumlar nasil malesef bilemiyorum. Unutmadan belirteyim tadi meyve aromali oldugu icin gayet guzel...

Birde dis fircalama sonrasi kullanilan gargaralar var ama onlar hakkinda ayri detayli bir post hazirlamayi dusunuyorum...

Bugunluk bu kadar dis konusu yeter sanirim :-D

Sizler icin faydali bir post olmustur insAllah. Imla hatalarimada goz yumarsaniz sevinirim:)

4 yorum :

  1. merhaba,
    ben geldim...
    sizi izlemeye aldım...
    bu güzel paylaşım için öncelikle çok teşekkür ederim...
    gerçekten diş bakımı çok önemli, kullandığımız diş macunu, diş fırçası...
    ve düzenli fırçalamak...
    canım ben signal whitnow kullanıyorum, aynı zamanda beyazlatıcı etkisi var...
    çok da memnunum...

    sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok hoş bir bilgilendirme olmuş.

    Görüşmek üzere
    http://www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil
  3. Gurme Sirine cok tsk ederim. Beyazlaticilarda dis minesine zarara vererir uzun sure kullanimlarda. Sensitive olanlar tercih edillmeli. Bloguma hosgeldin bende sizi takipteyim :)

    YanıtlaSil